duminică, 1 iunie 2008

Lucruri vechi -1

am un dubiu fata de nebunia zilnica a normalitatii. Toti ne credem nebuni. A devenit de fapt un fel de a fi. E “Uncool” sa fii normal . “doaamne, cum poti fi atat de obisnuit?” “ eu n-am sarit in cap de la etajul 4 pentru ca voiam sa ies in evidenta.testam o idee perpetuata in timp de catre prietenul imaginar ce se asaza pe al treilea umar al meu in timpul meditatiei mele asupra ocupantilor centrului pamantului…Exista sa stii !!!”
De ce? De ce formam un zid inexpugnabil al inconstientei copilaresti , supranumit DIFERIT , doar de dragul de a o face. Sa nu mai pomenesc de razvratirea permanenta asupra ideilor Normale. Daca spui “fructele iti fac bine” , permanentul nebun-antisocial-razvratit-unic va face din asta un motiv de disputa cultural-informationala.
In acelasi timp dam peste inadaptatii sociali. Cei care toata ziua viseaza sa arate mai normal, sa fie inclusi intr-un anturaj , sa simta ca fac parte dintr-o ideologie colectiva. Iar apoi sunt cei normali . cel mai adesea apare , in randul lor , sindromul nestiintei. Nu , nu e o maladie. E prostie generala. Neconstientizarea locului in multime, din punct de vedere cultural si social datorata unei idei de viata numita “eu sunt buricul pamantului, mancati-as ” .avand aceasta categorisire facuta , ajungem la teoria filosofica adaptata de Orson Scott Card intr-un roman al sau. Normalitatea este ca un balon ce are intotdeauna un numar egal de oameni-molecule. Iar atunci cand un om-molecula iese din balon , alt om-molecula patrunde. Astfel , balonul niciodata nu se goleste.

Fericiti fie cei care stiu unde este gura acestui balon…


2006-metrou, pe telefon

Niciun comentariu: